(+351) 918832027/20
cesem@fcsh.unl.pt

Cristiane Nogueira

RESEARCHER IN TRAINING

Cristiane Nogueira

Foto
cristianemagdan@campus.fcsh.unl.pt
Biography:

PHD student in Music Sciences at UNL Universidade Nova de Lisboa, Master in Music and Specialist in Music Education at UFMG Universidade Federal de Minas Gerais and Graduated in Music at UFOP Universidade Federal de Ouro Preto. I’m acted as a teacher music in elementary school, instrumental learning (piano) and teacher training, as weel as experience in Choral singing and accompanying pianist. Areas of interest: Early Childhood Music; Mental process in Music Education; Music Cornition; Corporeity; Teaching and Musical Learning in Elementary School; Teacher training; Teaching practices in Musica Education; Evaluation in Music Education.

Publications:

“Cognição musical e corporeidade: o papel do corpo na construção do pensamento musical” In: 1º Colóquio de Pesquisa em Música da Ufop, 2017, Ouro Preto (Anais). Disponível em: http://coloquiodemusica.ufop.br/sites/default/files/coloquiodemusica/files/anais_do_coloquio_-_versao_final_17_de_agosto_1.pdf?m=1506434178

“Comunidades de práticas: questões sobre a coletividade docente em música” In: XXVI Congresso da Associação Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Música, 2016, Belo Horizonte. Anais do XXVI Congresso da Anppom, 2016. Disponível em: http://www.anppom.com.br/congressos/index.php/26anppom/bh2016/paper/view/3975/1321

“Sobre a formação e a interferência: as variantes da prática docente em m[usica” In: VI Jornada de Estudos em Educação Musical, 2016, São Carlos – SP. Anais do VI JEEM, 2016. Disponível em: https://www.dropbox.com/s/76r1bxmvgif2s2h/11%20-%20NOGUEIRA%2C%20Cristiane.%20Sobre%20a%20forma%C3%A7%C3%A3o%20e%20a%20interfer%C3%AAncia.pdf?dl=0

“Tendências pioneiras na Educação Musical: A música segundo Helena Antipoff” In: XXIV Congresso da Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Música, 2014, São Paulo. Caderno de Resumos, 2014. Disponível em: http://www.anppom.com.br/congressos/index.php/24anppom/SaoPaulo2014/paper/viewFile/2818/606

“Educação musical, cultura e identidade: configurações possíveis entre escola, família e mídia”. Revista da ABEM. , v.21, p.51 – 62, 2013. Disponível em: http://www.abemeducacaomusical.com.br/revistas/revistaabem/index.php/revistaabem/article/view/72

“Avaliação Musical na Escola Regular” In: XX Congresso Anual da Abem – Associação Brasileira de Educação Musical, 2011, Vitória.Anais do XX Congresso Anual da Abem – Vitória, 2011.

Orientation:

Helena Rodrigues